Vaikka asetinkin torstaina huikeita tavoitteita, kaikki kääntyi jo perjantaina uusiin uomiin.

Kävimme Sarin kanssa pikatreeneissä tullin nurtsilla. Ulda otti vain luoksetulon ja tunnarin kisamaisesti. Molemmat sujuivat todella mallikkaasti.

Ihkulle otin alkuun seuraamista nameilla. Paikka on muuttunut tiiviimmäksi, mutta aloituksissa oli hankaluuksia. Ihku reagoi voimakkaasti taas "uuteen" paikkaan. Luoksetulot ketunnahalla toimivat hienosti. Otin yhden pitkältä matkalta ja lisäksi läheltä useampia suoraan eteenistumisen kanssa.

Kakkosvaiheessa suunnitelmana oli ottaa ruutua. Se on surkea. Lelun kanssa Ipana kävi merkilä muutaman kerran kohtuudella, mutta se ei ole oma-aloitteinen ruudun suhteen vaan mä olen houkutellut sitä. Aargh! Testasimme hieman eri keinoja ruudun suhteen, mutta pahimmillaan homma meni vain maan nuuskutteluksi... Otin lopuksi kuitenkin vielä sivulla istumista sekä seisomista  ja näihin hieman aikaa. Ne sujuivat ihan ok. Sitten Sari näytti vielä kädestä pitäen, kuinka sheippaan seisomista... Mä olen niin kömpelö...

Ihkun motivaatio suuntautuu tällä erää siis liikaa ulkopuolisiin häiriöihin ja maan nuuskimiseen. Mietimme strategiaa lenkillä ja tulimme siihen tulokseen, että nyt mun täytyy ottaa treenien ainoaksi kriteeriksi se, että Ihkulla on mun kanssa hauskaa ja mun kanssa tekeminen ohittaa muut mahdolliset mielenkiinnon alueet. Eli treeniohjelma muuttui tältä erää. Kotona kyllä jatkamme uusien asioiden harjoittelua, mutta treeneissä pääpaino on nyt hauskanpidossa!