Aloitin Ursulan kanssa. Ruudussa olevaa lätkää, merkkiä, maahanmenoja, luoksaria sekä läpi että pysäytyksillä sekä yksi nouto. Vain merkillä ja yhdessä luoksarissa hieman ääntelyä, muutan meni tosi hienosti! Ursula edistyy siis hiljaisuus-treeneissä!

Ihkun treenit olivat todella sekaiset! Ensimmäisellä osuudella noutoja, toisella kosketuskeppisähläystä ja seuraamista, hieman noudon naksutteluja. Grrr! Mä olin sikahuono! Hilluin ja olin täysin koostumaton! Ja sen näköistä touhua se sitten olikin...

Positiivista oli se, että Ihkun kestävyys on kyllä kasvanut huimasti, vaikka paikkakin oli taas "uusi". Se leikki hienosti ja kakkososuudella seuraaminen oli hienoa ja innokasta. Muutoin treeniä ei sitten kannatakaan muistella...

Mietinnän jälkeen aloitan kuitenkin seuraavien harjoittelun; Frisbeillä leikki niin, että olen itse vähemmän hilluva, koiraa palkataan heittämällä toinen frisbee, kun se vain kääntyy mua kohden ensimmäisen kanssa. Noutohetsaukset tauolla, kunnes tämä sujuu jouhevasti. Naksuttelen noutokapulan suhteen edessä pidon ja vedon, eteen tuomisen eri suunnista, nostot, seuraamisen kapulan kanssa sekä käynnissä että juosten, kapulan kantamisen paon yhteydessä ennen kuin jatkan liikkeen yhdistelyä. Kaikki osa-alueet fluenceiksi (10-12 toistoa/puoli min!!!) ennen yhdistelyä. Frekvenssin kasvatuksella motivaation nosto ja kun tämä on namilla kunnossa, sitten vasta lelut mukaan!

Lopuksi vielä lenkille Sarin ja kaikkien koiruuksien kanssa.