Nyt olen keskittynyt oleelliseen eli muistuttanut mieleeni taas AJOITUKSEN, KRITEERIN, VAHVISTETIHEYDEN ja PALKKAUKSEN merkityksen! Ja heti on kouluttaminen tehostunutkin!

Viikon tehostuksen jälkeen Ihku osaa nyt tarjota seisomista mun peruuttaessa sen edessä ja koira myös pysyy seisaallaan, vaikka jatkan peruutusta. Myös käsimerkki on yhdistetty liikkeeseen, vaikka vielä täyttä stimuluskontrollia ei olekaan. Lisäksi olen vahvistanut lätkää ja kahden tassun läimäytystä sille ja nyt tämä onnistuu hienosti leikin ohessa. Olen myös virittänyt takapalkan luoksetuloon ja välillä tapahtuneen vauhdin hiipumisen jälkeen sain eilen taas turbomoottorin päälle, vaikka 2. palkka odottikin heti koiran takana!

Lisäksi olen naksuttanut erilaisten esineiden noutamista, mutta muiden kuin peruspuukapulan suhteen tämä vaatii vielä yleistystä ulos kentälle. Sisällä nosto-käännös-eteen tuonti onnistui jälkiesineellä, puisella, muovisella ja metallisella noutokapulalla, lisäksi tutilla ja pullonavaajalla sekä 1kg:n puukapulalla! Ulkona yhdistin puukapulan tuontiin narupalloleikin.

Tänään vietämme ansaittua lepopäivää ja yritän suunnitella taas hyvät treenit tulevalle viikolle.