Viime ja tällä viikolla olen kunnostautunut jäljestämisen suhteen. Tavoitteena on jäljestää kolmena päivänä viikossa. Tänä aamuna tehtiin jälki n:o 415.

Olen tehnyt nyt vain tuoreita jälkiä, sillä kovat alustat ovat kuitenkin aikas vaikeita ainakin näin aluksi. Aamuisin olen tehnyt jäljet helpommalle alustalle eli hiekkakentälle, mutta päivällä, kun aikaa on ollut hiukan enemmän, olen tehnyt jälkiä asfaltille ja mehustanut niitä sukkamehulla... :) Kotona Mikko on ihmeissään, kun lutraan hikisten sukkieni kanssa ja valuttelen niistä likoamisnestettä pulloon...

Mutta homma etenee ja Ihku on kovin innoissaan. Poju heiluttelee häbtäänsä innokkaasti, kun haen sen jäljestämään ja nyt olen onnistunut etenemään niin, että koira on onnistunut hyvin joka jäljellä. Ja kuitenkin homma on edennyt! Jälkien pituus ei ole päätä huimaava, vain n. sadan askeleen tienoilla, mutta tyhjien määrä on molemmilla osuuksilla kasvatettu aina 30 askeleeseen ja siitä huolimatta jäljestys on ollut tarkkaa ja innokasta ja ysittäiset kulmat ovat löytyneet hyvin. :)

Voi, että kuinka odotankaan, että pääsen sinne Steve Whiten kurssille ja saan oikeaa oppia tästä haastavasta lajista. Nyt tehdyt harjoitukset olen soveltanut ihan itse lukemani perusteella... aika kivasti se on näinkin mennyt... :)