Pääsin ylityövapaiden takia aiemmin töistä ja kirmasin Niihamaan lekille. Lenkki sujui rennosti. Hälytyskellojen olisi vain pitänyt soida... tai soihan ne, mutta niihin olisi kannattanut reagoida, silloin, kun Ihku ei ensimmäiselä käskyllä suostunut odottamaan. Käskyjen pitäisi olla absoluuttisia, eikä mitään joka-kerta-erikseen-neuvoteltavia-yt-sopimuksia!!!!!!!!!!!!!!!

Treenit alkoivat Ihkun vireen kannalta hyvin. Alkuun luoksetulot, jota vauhdikkaita. Hieman karkaa lähdössä, joten se pitäisi kyllä alkaa opettaa. Lisäksi mä kallistelen sekä luoksarissa että sivulle siirtymässä! Argh! Sivulle siirtymä täytyy palkata matalalla lelulla, sillä nyt mukana oli aikamoista hyppyä. Jatkoin muutamalla upilla, jotka omasta mielestäni olivat ok, mutta Sarille eivät kelvanneet... Pakko kai olla niskoittelematta ja uskoa... vaika lopputreenit vei kyllä uskon kaikkeen mennessään. Mutta siis jatkossa uppeja leulla ja palkka taa. Koiran ilme täytyy muuttaa, jotta lopputeputus saadaan pois. Koitin vielä rutua, jonne meno vauhdikasta. Pysähtyminen ei onnannut ja vein koiran autoon turhan hinkuttamisen välttämiseksi.

Kakkosvaiheessa otin seuraamista, joka on saa....rin väljää. On ollut sellaista jo pitkään, Sarin mielestä ei ole aiemmin ollut sellaista. Toivottavasti S on oikeassa... Mutta perseestä siis koko seuruu. Nyt mun täytyy taas aloittaa hinkutus alusta, askel kerrallaan ja koiran on koskettava mua, jotta saan hommasta tiiviin. Jatkoin piilon kierrolla, joka sujui todela hienosti, vaikka sitä on treenattu tasan kerran aiemmin ennen joulua. Hyvä, kun joku sujuu... Piilonkierto! vv... suojeluako tässä pitäis harrastaakin...?

Kolmannessa osuudessa otin noutoa, joo. Lähiliikkeet ok, mutta hetsausnoudossa kapula hajosi menomatkalla! Just. Uusittu nouto kootulla kapulalla olikin sitten juuri sellainen kuin mitä vain minä pystyn opettamaan; tuijotusta, hidas nosto, lähes kävellen palautus... Kahden noutokapulan leikistä ei tullut siitäkään yhtään mitään, sillä mä olin jo kohtuullisen hiiltynyt. Koira vei muttei tuonut, ja v...u tuijotti! Ajattelin lopettaa viemällä Ihkun ruutuun ruokapalkalle, mutta koira ei sitten tullutkaan kutsuttaessa, kun yritin hommaa aloittaa ja se olikin sitten siinä. Voi kri...ksen per...le!

Jep. jep. Nyt mä olen jo hieman rauhoittunut. Kiitos Sari kannustuksesta. Ruff love jatkuu, ja se koskee siis ennenkaikkea mua. Mä en saa löpertää koko ajan. Asiat on mustavalkoisia! Jos mä haluan paijata koiria, mun täytyy tehdä ympäristö sellaiseksi, että ne on paijauksen ansainnut. Ja peli puhalletaan heti poikki, jos yt-neuvottelut alkavat!

Onneksi mulla ei ole lapsia eikä tuu! Ne kusettais mua ihan 6-0!